Share Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
#1PisanieMagia   Magia EmptyWto Sty 25, 2022 12:30 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Magia



Na Crystal Empire magia również występuje. I jest ona dość istotnym elementem w całym świecie. Poniżej, znajdziecie krótkie informacje o tym, jak wygląda w świecie, jakim przyjdzie Wam zagrać.

Magia to tajemnicza i mistyczna siła pojawiająca się w każdym uniwersum fantasy. Niezależnie, czy jest to low, czy high jest ona obecna w mniejszym lub większym stopniu. Iskra Duszy, czyli Serce Duszy jest źródłem magii w każdej istocie żywiej. Możecie ją także spotkać w wodzie, roślinach, kamieniach czy innych elementach przyrody.




Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Sob Mar 23, 2024 11:55 pm, w całości zmieniany 12 razy
#2PisanieRe: Magia   Magia EmptyWto Sty 25, 2022 12:31 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Nauka Magii



Co trzeba zrobić, aby nauczyć się posługiwać magią? Otóż, trzeba przejść specjalne szkolenie pod okiem Mistrzów Magii. W mieście Larnwick są to Opiekunowie Domów Żywiołów. Każdy z nich posiada wystarczającą wiedzę, aby nauczyć świeżo upieczonego adepta wszystkiego na temat magii. Od teorii po praktykę. Można także prosić Bogów Opiekunów, lecz trzeba się liczyć z tym, że ci nie robią niczego za darmo. Coś za coś.

Zacznijmy jednak od początku. Każdy przy narodzinach zostaje naznaczony magicznym pierwiastkiem, który odnosi się do danego żywiołu. To jedna, dominująca cząstka w ciele, pdoczas gdy pozostałe są uśpione. Poziom tego pierwiastka określa wielkość znamienia magicznego. Może być mały, średni, a także duży. Wyjątkiem są elfy, które jako jedyna rasa znana mieszkańcom Ziemi nie posiada małego znamienia, a tylko wyłącznie średni oraz duży. Czasami zdarza się, że urodzi się posiadacz, aż czterech elementów magicznych w jednym ciele. Taka osoba ma wtedy zdolność okiełznania wszystkich rodzajów magii, w tym także czasu. Kombinacja tych żywiołów pozwala na manipulację czasem w niewielkim stopniu, ale jednak takowa opcja istnieje. Jak to jest możliwe, że osoba posiadająca aż cztery pierwiastki może używać magii z każdego żywiołu w tym czasu.  Co do osobników z czterema żywiołami-ponieważ posiadają takie, a nie inne zdolności, które magicznie się pieczętuje i wysyła do specjalnych klasztorów.

Posiadanie takiej ilości magii w ciele powoduje zawirowania w psychice, dlatego takie osoby są połowicznie izolowane od świata. Nie zabrania się im jednak spotykania z rodziną czy innymi bliskimi osobami. Pomaga to zachować trzeźwość umysłu, ponieważ mają dla kogo żyć i się starać.

Nikt nie rodzi się z umiejętnościami pozwalającymi kontrolować magię oraz żywioł z nią związany. Podobnie jest z wyczuwaniem energii magicznej czy umagicznionych istot. Wszystkiego trzeba się nauczyć. To tak samo jak z nauką jazdy na rowerze czy chodzeniem lub bieganiem.

Zacznijmy jednak po kolei. Po narodzinach noworodek jest zabierany do Opiekuna Domu. Do jakiego, to zależy już od pierwiastka, jaki się objawia w ciele potomka. Taki Opiekun, tudzież Bóg sprawdza poziom mocy dziecka oraz informuje rodziców, co może zrobić, jeśli będzie trenować. Nazwisko oraz imię takiego maleństwa trafia do specjalnej księgi. Jest ona, drugą po spisie mieszkańców najważniejszym dokumentem. Dzięki temu wiadome jest, kto przynależy, do jakiego Domu Żywiołów i jaki pierwiastek zagościł w jego ciele. Jeśli zaś narodzi się ktoś posiadający cztery-jak powszechnie wiadomo: zostaje zabrany od rodziny w wieku sześciu lat do klasztoru, a jego moc jest pieczętowana.
Jeśli ktoś zdecyduje się posłać swoje dziecko, aby uczyło się magii, wtedy zwiększa się szansa na polepszenie potencjału drzemiącego w potomku.

Oczywiście wiek na naukę magii nigdy nie jest ograniczony. Wiadome jest, że nie pośle się niemowlęcia. Z tego też powodu młoda istota może zostać posłana na edukację w wieku sześciu lat. Jeśli rozwija się bezproblemowo tak, jak to powinno być, to w tym okresie życia jest już w stanie pojmować podstawowe zasady użytkowania magii.

Na początku, standardowo nauka zaczyna się od samej teorii. Każdy nowicjusz musi nauczyć się niezbędnych informacji dotyczących funkcjonowania i działania magii. Poza wiedzą powszechną dla każdego dowiaduje się też innych rzeczy-dostępnych tylko i wyłącznie do wiedzy początkujących w tym zawodzie.

Dopiero po dwóch latach przyszli magowie mogą zacząć podstawową naukę z zakresu magii. Mowa tutaj o wyczuwaniu magicznych pól, sfer, nici magii czy rozpoznawanie danych istot oraz przedmiotów o niezwykłych właściwościach. Nauka ta trwa do około trzech lub czterech lat. Wszystko zależne jest od siły woli danej osoby. Trzeba tutaj dodać, że ci, co posiadają mały tatuaż, także muszą przejść teoretyczny zakres nauczania, by móc w pełni cieszyć się swoimi zdolnościami.
Na tym etapie dla niektórych nauka dobiega końca. Dla innych zaś ta na dobre się zaczyna.

Więcej o nauce magii.



Iskra Duszy



Zanim przyszły adept magii zacznie się nią parać, musi znać kilka najważniejszych informacji jej dotyczących. Przede wszystkim, skąd biorą się zdolności magiczne i możliwość kontroli, czy też panowania nad magią. Otóż źródła pozwalającego na takie działanie należy szukać w sercu duszy. Kryształu Duszy zamiennie nazywanym też Iskrą Duszy, częściej jednak używana jest druga terminologia.

Przede wszystkim, trzeba zapamiętać, że posiadają one przeróżne kolory, nawet takie, które nie są spotykane w świecie śmiertelników. Iskra to swoistego rodzaju silnik napędzający duszę. Jego funkcjonowanie zbliżone jest do działania serca w żywym organizmie. Jednak może on funkcjonować przez wiele lat, co pozwala na reinkarnację duszy, do czasu, aż jego moc wygaśnie. Tak, to właśnie dzięki nim można narodzić się ponownie.

Jeśli nadejdzie kres Iskry, powiernik Śmierci zwany Aniołem lub Demonem Śmierci przychodzi po taką duszę, aby posiąść jej Iskrę. Zabiera ją do Pałacu Kryształów, nad którymi sprawuje pieczę sama Śmierć. Jest to nieskończona przestrzeń przypominająca skrytki bankowe, w której spoczywają martwe kryształy. Nie wiadomo dokładnie, jaka jest ich liczba, ponieważ ta ciągle się zmienia. Bowiem, Pałac Kryształów stał się domem dla Iskier z całego wszechświata. Można tam nawet znaleźć takie Kryształy, które należały do bardzo wiekowych istot.

Warto też wspomnieć, że Nocto, znalazł sposób, aby wyciągnąć Kryształ Duszy z ciała wybranej ofiary. Wykorzystał do tego moc Ciszy. Nim jeszcze zaatakował Ziemię oraz inne planety, zaczął badać nowy element, czując w nim wyraźny potencjał. Jako że sam był Bogiem, postanowił to wykorzystać, jako istota, wręcz nieśmiertelna, zaczął mieszać swoją magię z Ciszą. Mimo wielu prób i błędów, w końcu udało mu się osiągnąć efekt. Wystarczyło skazić nić magiczną żywej istoty, która ma swoje źródło właśnie w Krysztale Duszy. Chcąc tego dokonać, trzeba być naprawdę precyzyjnym, gdyż należy utrafić idealnie w miejsce, w którym znajduje się Iskra. Mowa tutaj o prawej stronie klatki piersiowej. To właśnie w tych okolicach usytuowany został Kryształ Duszy. Pozostawała kwestia wyciągnięcia go ze środka, co również do łatwych rzeczy nie należało. I właśnie w tym momencie następowała najtrudniejsza część. Otóż trzeba kontrolować Ciszę, która swoimi mackami oplata Iskrę Duszy i osłabia ją. Wtedy, można bez problemu wyrwać ją z duszy, właśnie dlatego jest to bardzo bolesne. Po wyjęciu kryształu ten otwiera się, tworząc piękny i błyszczący kwiat.


Więcej o Iskrze Duszy, a także Duszach.


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Nie Mar 24, 2024 6:03 pm, w całości zmieniany 5 razy
#3PisanieRe: Magia   Magia EmptyWto Sty 25, 2022 12:37 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Magia Elementarna



Pierwiastki czterech żywiołów zapewniają równowagę we wszechświecie. Harmonia między ogniem, wodą, powietrzem i ziemią jest kluczowa, a jej zakłócenie może wywołać niebezpieczne zmiany zarówno w świecie Bogów, jak i śmiertelników. Strażnicy każdego żywiołu dbają o tę równowagę do końca swojego życia.

Z połączenia żywiołów powstaje możliwość panowania nad czasem, który jest uznawany za piąty żywioł. Czas napędza wszystko inne, popychając żywioły do działania.

Rozszczepienie duszy nie wpływa na to, z jakim pierwiastkiem magicznym ktoś się narodzi. Przywoływacze, szamani czy medium mogą posiadać jeden lub więcej pierwiastków, ale tylko jeden będzie aktywny.

Magia Ognia uchodzi za najniebezpieczniejszą. Symbolizuje gniew, nienawiść, siłę, ale także miłość. Kontrola nad ogniem wymaga czasu i praktyki. Pochodną magii ognia jest magia światła, która pozwala kontrolować pierwiastki światła docierające do Ziemi, choć w ograniczonym stopniu.

Osoby urodzone z pierwiastkiem ognia są pewne siebie, energiczne, uwielbiają ryzyko i mają płomienny temperament. Są dynamiczne i pełne życia, ale muszą nauczyć się kontrolować swoje emocje, aby nie sprowadzić krzywdy na siebie i otoczenie. Ogień słabnie w deszczu i pod wodą, jednak aquaticanie, którzy mogą używać magii ognia pod wodą dzięki swojej rasowej zdolności, są wyjątkiem.

Pochodną magii ognia jest światło.

Słabości: Woda, deszcz, ziemia, kamień. Ogień współgra z powietrzem, które podsyca płomienie.

Opiekun: Ares, Bóg Wojny, strażnik żywiołu ognia.

Magia Wody jest równie niebezpieczna co ogień, symbolizując smutek, żal, ale także życie. Moc magii wody rośnie wraz ze smutkiem i żalem. Osoby z tym pierwiastkiem są spokojne, ciche, ale potrafią być niszczycielskie w gniewie.

Istoty związane z wodą są głęboko refleksyjne, emocjonalne i empatyczne. Często przejawiają skłonność do melancholii i refleksji. Ich życie jest płynne i zmienne, podobnie jak woda, co sprawia, że są adaptacyjne, ale mogą również zmagać się z uczuciem braku stabilności. Są to istoty, które często odczuwają ból emocjonalny głębiej niż inne, ale ich zdolność do przejrzystości i spokoju w chwilach kryzysowych jest niezastąpiona. Ich naturalnym środowiskiem są wody – zarówno słodkie, jak i słone.

Pochodnymi magii wody są magia lodu (kontrola nad stanem stałym wody) i magia krwi (zakazana, pozwala kontrolować krew żywych istot).

Słabości: Magia roślinności i elektryczności. Woda jest neutralna wobec magii wiatru i metalu.

Opiekun: Ozyrys, Bóg Sędzia, strażnik żywiołu wody.

Magia Ziemi symbolizuje silną wolę, dumę, pychę, ale także wiarę w siebie i łączność z naturą. Jest łagodniejsza od innych żywiołów. Osoby parające się magią ziemi często kryją swoje prawdziwe oblicze, kochają przyrodę i są bardzo delikatne.

Istoty związane z ziemią są stabilne, niezłomne i niezwykle wytrwałe. Cechuje je silne poczucie obowiązku i determinacja, które pozwalają im na przetrwanie nawet w najtrudniejszych warunkach. Są praktyczne, a ich natura sprawia, że są bardziej odporne na zmiany i trudne emocje. Mogą być także nieco upartymi, co czasami prowadzi do konfliktów z innymi. Ich życie jest ściśle związane z ziemią i jej cyklami.

Pochodnymi są magia roślinności (kontrola roślin), magii kamienia (kontrola skał) oraz magii metalu (kontrola metali).

Słabości: Magia wody i ognia, w przypadku niektórych pochodnych. Magia roślinności osłabia magię ziemi, a magia metalu może pokonać magię kamienia.

Opiekun: Amaterasu, Bogini Rolnictwa, strażnik żywiołu ziemi.

Magia Powietrza symbolizuje przywiązanie, troskę, wyrzuty sumienia, opiekę i strach. Jest wszędzie i trzyma w ryzach pozostałe żywioły. Osoby z tym pierwiastkiem często zmieniają swoje poglądy i charakter.

Istoty związane z powietrzem są znane z ich zdolności do elastyczności i przewidywania. Troszczą się o innych, są opiekuńcze, ale często mają trudności z ugruntowaniem się i wyrażaniem swoich uczuć. Są to byty ulotne, szybko zmieniające swoje nastawienie i pragnące przestrzeni. Z ich natury wynika, że są bardzo intuicyjne, ale także mogą czuć się zagubione, gdy muszą zapanować nad swoimi emocjami. Powietrze symbolizuje ich potrzeby związane z ruchem i zmiennością.

Pochodnymi są elektryczność, dźwięk, ciemność i duch (kontrola cienia).

Słabości: Magia kamienia oraz elektryczności. Magia roślinności jest podatna na wiatr.

Opiekun: Nahui Ehecatl, Bóg Wiatru, strażnik żywiołu powietrza.

Magia Czasu
zrodzona z czterech żywiołów, jest dostępna tylko dla Bogów i specjalnie przeszkolonych powierników Śmierci. Kontrola czasu jest ryzykowna i może prowadzić do poważnych konsekwencji. Chronos, Bóg Czasu, jest opiekunem tej magii.

Istoty związane z czasem są głęboko refleksyjne, rozumieją znaczenie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Są to byty, które często pełnią rolę doradczą, starając się zrozumieć zawirowania czasowe i skutki działań. Ich zdolność do analizy i przewidywania może sprawiać, że są postrzegane jako mądre i czasami melancholijne. Cechuje je zdolność do dostosowywania się do zmieniającego się czasu, ale także mogą mieć trudności z akceptacją zmian, które są nieuniknione.

Słabości: Nie dotyczy, ale czas nie ma klasycznych słabości i jest nadzorowany przez Chronosa. (Magia niedostępna dla Graczy).

Więcej o Magii Elementarnej oraz Domach Żywiołów.


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Czw Sie 01, 2024 1:38 am, w całości zmieniany 3 razy
#4PisanieRe: Magia   Magia EmptySro Sty 26, 2022 1:01 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Magia Uzdrawiania



Magia uzdrawiania to pochodna magii wody. Pozwala na wsparcie organizmu w czasie regeneracji. Uzdolnieni adepci tej dziedziny magii muszą nie tylko opanować sztukę kontroli nad wodą, ale także zagłębić tajniki anatomii istot żywych.
Magia uzdrawiania, również należy do najtrudniejszej sztuki magicznej, z jaką przychodzi się spotkać przyszłemu adeptowi tej dziedziny.

Wynika to głównie z tego, że poza opanowaniem magii, przyszły uzdrowiciel, w tym samym czasie uczy się tajników medycyny zwyczajnej. To jest, takiej, w której magia nie jest używana.
Chcąc leczyć z pomocą magi, po przejściu odpowiedniego szkolenia, medyk powinien nauczyć się splatać swoje nici magiczne z nicią chorego. Pozwala to, lepiej zrozumieć stan jego zdrowia, a także dostrzec wszelakie zawirowania magiczne. W tym drugim przypadku nie trzeba być uzdrowicielem magiem, aby takowe rzeczy wyczuć. Wystarczy dobrze rozwinięta umiejętność rozpoznawania magii. Niemniej, w przypadku magicznych medyków, jest to proces dokładniejszy i zaawansowany. Nic zatem dziwnego, że to oni, często są tymi, którzy pomagają z problemami związanymi z przepływem magii. Nie dość, że są ogólnie dostępni, to są w stanie, po zbadaniu chorego, określić rodzaj problemu, z jakim ten się zmaga.

Trzeba jednak pamiętać, że magia uzdrawiania nie wyleczy chorób, wywołanych przez bakterię i wirusy. Inaczej jest natomiast w przypadku alchemii, która pozwala na tworzenie magicznych mikstur, jakie są w stanie uleczyć chorobę.

Więcej o Magii Uzdrawiania.


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Nie Mar 24, 2024 12:53 am, w całości zmieniany 1 raz
#5PisanieRe: Magia   Magia EmptySro Sty 26, 2022 1:09 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Magia Umysłu



Magia Umysłu uchodzi za jedną z najbardziej niebezpiecznych, ale tajemnych sztuk magicznych, zaraz po magii czasu oraz śmierci. Jest ona, nadal odkrywaną i badaną magią, z jaką przyszło się zmierzyć w nowej rzeczywistości.

Wszystko, jak przy każdej magii, zaczyna się od Iskry Duszy, która stanowi jej źródło. Ci, którzy zyskują możliwość parania się nią, posiadają w Sercu Duszy coś podobnego do rysy na szkle. Nie jest to, dosłownie rysa, lecz sieć niteczek, które sprawiają wrażenie, jakoby Iskra całkiem popękała. To skutek, niewielkiej anomalii, powstającej zaraz przy narodzinach Iskry. Ma to związek z otwartymi czakramami głównymi, które pozwalają na zwiększenie ilości magii w ciele. Jednak skutkiem ubocznym tego staje się zablokowanie możliwości korzystania z magii żywiołów. Wynika to z tego, że pęknięcia emanują własną energią magiczną połączoną z otwartymi czakramami cienkimi nićmi widocznymi tylko dla tych, którzy są w stanie odczytywać magię. Wytworzona sieć przypomina pajęczynę, która skutecznie blokuje moc działania pierwiastków żywiołów. W zamian jednak za to, siła czakramów ulega podwojeniu. Dzięki temu magia w duszy, a także fizycznym ciele przepływa sprawniej. Minusem jednak jest to, że jeśli zablokuje się jakiś czakram ich moc, a także magia zaczyna słabnąć. Aczkolwiek trzeba posiadać wiedzę umożliwiającą dokonanie tego. Dlatego tylko wybrane jednostki, zwane Neutralizatorami mają takie zdolności oraz możliwości, a także uprawnienia.

Magia umysłu pozwala na połączenie swoich nici magicznych, z tymi należącymi do drugiej istoty żywej. Mowa tutaj nie tylko o zwierzętach, ale także ludziach, elfach, krasnoludach czy humanoidów. Nie jest to łatwa sztuka, ponieważ trzeba umieć przełamywać bariery, blokujące dostęp do nici magicznych. Trzeba, przede wszystkim wiedzieć, gdzie się znajdują. Dlatego, tak istotna jest znajomość czakramów, ponieważ to właśnie one są tym barierami. Ważne jest, aby podczas używania magii umysłu, nie spieszyć się z ich przełamywaniem. Nawet jeśli użytkownik dobrowolnie zezwoli na takie zabieg. Wynika to z tego, że nici magiczne są bardzo delikatne, poza tym, są bezpośrednio połączone, a właściwie wychodzą z Iskry Duszy. Zatem każdy nieprzemyślany ruch, który spowoduje zbyt intensywne uderzenie w magiczne nici, może uszkodzić Kryształ Duszy. Może to doprowadzić do poważnych uszczerbków na zdrowiu, ale także śmierci, nie tylko jednej, ale i drugiej strony.

Więcej o Magii Umysłu.


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Nie Mar 24, 2024 1:04 am, w całości zmieniany 1 raz
#6PisanieRe: Magia   Magia EmptySro Sty 26, 2022 1:41 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Magia Szamańska



Szamani to istoty, które urodził się z tak zwaną niestabilnością duszy. Ich Wewnętrzne Światło, czyli inaczej dusza, nie jest w magiczny sposób przywiązana do ciała. Pozwala im to, na „wychodzenie” z ciała na określone odległości czy wędrówkę do znanych miejsc z pomocą magicznych tras. Te, są niczym innym jak magicznymi nićmi istot żywych czy ścieżkami pozostawionymi magów. Jak to możliwe? Każda istota posiada w sobie magię. Nawet jeśli się nią nie para, pozostawia po sobie coś, w rodzaju cienkiej niteczki, którą dusza szamana jest w stanie podróżować. To one również, pozwalają na odnalezienie daną istotę, roślinę, kruszec. Jednak te ostatnie, ponieważ nie potrafią kontrolować swojej magii, muszą zostać bardzo mocno wzmocnione, lub szaman musi być bardzo wrażliwy na magiczne bodźce. Co innego są ścieżki pozostawione przez magów. Bowiem, to świadome pozostawienie po sobie śladu i tylko inni magowie tudzież szamani są w stanie odnaleźć takiego maga. Czasami jednak takie ścieżki mogą zostać zmanipulowane. Robią to głównie ci, stojący po przeciwnej stronie barykady, czy ci, jacy nie chcą być odnalezieni.

Podstawą korzystania z magii szamańskiej jest otwarcie, po kolei, w przeciągu siedmiu lat wszystkich głównych czakramów. Proces ten, jest jednak pracochłonny i żmudny, ale dzięki temu przyszły adept magii duchowej nie będzie narażony na niebezpieczeństwo, jakie wiąże się z paraniem się tego rodzaju magią.
Owszem, magowie mogą pozwolić sobie na paranie się, również magią bazującą na żywiołach, ale wtedy ich żywot może skończyć się bardzo szybko. Ich Iskra Duszy zacznie się stopniowo wypalać, ale taka jest cena za dostąpienie możliwości wejrzenia w inny świat. Szamani, często są istotami pomagającymi przygotować się odchodzącym z ziemskiego padołu. Wspierają dusze w odnalezieniu drogi. Często Śmierć prosi szamanów o wsparcie, jeśli nie mogą znaleźć Uciekającej Duszy czy kogoś, kto wykradł Serce Duszy.
Szamani, mają możliwość wyboru jednej z czterech ścieżek magi duchowej. Nigdy nie mogą wybrać dwóch, trzech czy wszystkich jednocześnie, bowiem nauka każdej z nich, zaczynając oczywiście od podstaw, trwa wiele lat. Do tego, zdolności z jednej z drogi blokują magicznie zdolności na kolejne. Wynika to z tego, że ciało, nie ważne, jak długo żyjącej istoty, nie będzie w stanie wytrzymać takich rozchwiań magicznych, więc mogłoby to doprowadzić do samozniszczenia. Magia, rozsadziłaby użytkownika od środka niszcząc zarówno jego duszę jak i Serce Duszy.

Więcej o Magii Szamańskiej.


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Sro Cze 12, 2024 1:13 pm, w całości zmieniany 2 razy
#7PisanieRe: Magia   Magia EmptySro Sty 26, 2022 1:43 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Magia Nekromancka



W Nowy Świecie, tajemnice nekromancji przestały być skrywane. Jednak nie są dostępne dla wszystkich. Przede wszystkim ta dziedzina magii jest odłamem szamanizmu. To ta ciemniejsza jej strona. W Starym Świecie słusznie uważano, że dzięki kontaktom z duchami można uzyskać dostęp do wielu informacji, jak czytanie dróg przyszłości i zrobienie z takiej niematerialnej istoty swojego sługi. Jednak jest to dużo mroczniejsza i mało przyjemna forma kontaktu. O tyle, co w szamanizmie to Duchowy Podróżnik wędruje do świata duchowego, tak tutaj niematerialny byt jest wyciągany siłą, wbrew jego woli. Dlatego magia ta jest uważana za zakazaną, a każdy, kto się nią para może zostać skazany na śmierć.
Z tego też powodu, wielu nekromantów nie dożywało sędziwego wieku, a ich żywot trwał bardzo krótko lub zostali skazani na wieczną tułaczkę jako licze.

Nekromantami zostają ci, którzy łamią szamańskie prawo i wykorzystują duchowe istoty do swoich własnych celów. Przeważnie jest to właśnie, przewidywanie przyszłości albo tworzenie sług, które będą wykonywać określone zadania. Mało jednak kto, zdaje sobie sprawę, że to powoduje powolną śmierć ducha, a raczej duszy wraz z jej iskrą. Proces ten powoduje niszczenie ducha oraz jego "serca", gdyż znajduje się poza swoim domem zwanym édra tis psychís, które również pochodzi z języka greckiego i znaczy dokładnie siedziba duszy. Jest to nic innego jak siedziba samej Śmierci, która zajmuje się duszami. Tymi, które mogą jeszcze raz wrócić do życia jako reinkarnacja, ale także te, które już powrócić nie są w stanie w żaden sposób.

Jak działa nekromancja? Przede wszystkim, taka osoba musi posiadać rozszczepioną duszę, która pozwala im wejrzeć w terytorium świata duchów. Szaman potrzebuje nawiązania poprzez nić magiczną, natomiast nekromanta używa do tego run oraz kół runicznych, aby nawiązać kontakt. Dzięki niciom po prostu lokalizują "ofiarę" i przygotowują do porwania. Nekromanci polują często na te dusze, które nie potrafią się pogodzić ze śmiercią, bo ich żywot został brutalnie zakończony i przedwcześnie lub też popełnili samobójstwo i utknęli w świecie żywych jako kara. Mamieni ponownym powrotem do życia, szybko stają się podatni na sugestie nekromantów i staje się ich zgubą.

Więcej o Magii Nekromanckiej.


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Wto Mar 26, 2024 1:13 pm, w całości zmieniany 2 razy
#8PisanieRe: Magia   Magia EmptySro Sty 26, 2022 1:50 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Magia Przywołania



Magiem Przywoływaczem może zostać tylko i wyłącznie osoba, istota, której magia znajdująca swoje źródło w Iskrze Życia wiruje niczym wodne tornado widziane z góry. Taki rodzaj zawirowania sprawia, że ich magia działa zupełnie inaczej niż wszystkich. Pozwala im bez problemu wykryć nici magiczne nie tylko za pomocą umysłu, ale także dotyku, węchu, a nawet wzroku. Jednak ich największą zaletą jest związane się z cząstką, która oderwała się od ich Iskry Duszy podczas wędrówki przez Komnatę Żywiołów. Taka reinkarnowana dusza jest w stanie połączyć się ze swoim odłamkiem za pomocą magicznej nici. Nierozerwalnej, aż do chwili śmierci maga. Co ciekawe, jeśli dana Iskra Duszy umiera na dobre, ten magiczny pierwiastek żyje dalej. Czeka, aż pojawi się dusza o podobnym pierwiastku.


Podczas połączenia z takim uszkodzonym elementem, zwanym Aeonem, Astralnym Bytem Przywoływacz jest w stanie stanąć do walki. Więź ta pozwala parającemu się tym rodzajem magii na użyczenie swoich pokładów energii magicznej. Dzięki czemu Aeon ma możliwość ustabilizowania swojego ciała i korzystania z nich podczas walki. Problem jest jednak taki, że Aeon rośnie w siłę, tylko wtedy, kiedy jego opiekun rozwija się i szkoli w swej dziedzinie sztuki. Co ciekawe, po śmierci maga, Aeon traci swoje siły i aby je odzyskać i ponownie z nich korzystać, jego nowy mistrz musi dojść do poziomu tego poprzedniego.


Więcej o Magii Przywołania oraz Astralnych Istotach, a także Aeonach


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Nie Mar 24, 2024 5:03 pm, w całości zmieniany 1 raz
#9PisanieRe: Magia   Magia EmptyCzw Kwi 14, 2022 5:43 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Magia Krwi



Magiem krwi może zostać, tak naprawdę każdy parający się żywiołem wody. Jednak jest to bardzo trudna do opanowania sztuka. Wymaga ona wielu lat biegłości w posługiwaniu się magią wody, a także bardzo dobremu poznaniu swojego ciała. To zakazana dziedzina sztuki magicznej, za której używanie grozi kara śmierci. Jest dużo bardziej niebezpieczna od nekromancji, gdyż pozwala na całkowite przejęcie kontro nad drugą żywą istotą. Nic zatem dziwnego, że uchodzi za najbardziej obrzydliwe przeciwstawienie się prawom żywych istot.

Hemomancja to po magii ognia, oraz umysłu najbardziej niebezpieczna magia, jaka pojawiła się na świecie. Pozwala przejąć całkowitą kontrolę nad wybraną żywą istotą. Nie tylko humanoidalną, ale również zwierzęciem. Nici magiczne hemomanty łączą się z tymi, które płynął w ciele ofiary i przejmują nad nimi kontrolę jeśli taka istota nie posiada odpowiednio silnej woli. Staje się ona wtedy marionetką w dłoniach maga i jest skazana na jego łaskę do czasu, aż nie odpuści, nie uśmierci ofiary lub nie zostanie unieszkodliwiony przez szamana neutralizatora. Tak, magi krwi nie da się pokonać zwyczajnymi metodami. To jej jednoczesna zaleta, jak i wada, bowiem bez obecności odpowiedniej osoby ofiara mająca styczność z hemomantą nie ma w starciu z nim lub nią zbyt dużych szans na przeżycie. Dlaczego? Bowiem wielu magów parających się tym rodzajem magii jest w stanie wyssać życie w trybie natychmiastowym z obranej istoty. Chociaż czasami bywa, że to proces powolny. Niestety, wielu hemomantów przejawia niezdrowe przyjemności z patrzenia jak ofiara cierpi i krok po kroku zbliża się do śmierci. To jeden z efektów ubocznych parania się magią krwi. Upośledza umysł i wypacza go, wylewając na wierzch coraz to mroczniejszą stronę. Nic zatem dziwnego, że jeśli taka osoba zostanie skalana Pierwiastkiem Ciszy, uznawana jest za niemalże niepokonanego potwora. Z jakiegoś powodu, który do tej pory nie został odkryty, magia krwi powstrzymuje działanie Pierwiastka Ciszy. Wręcz współgra z nim w idealnej harmonii. Dlatego wszyscy parający się tą magią są natychmiastowo łapani i skazani na śmierć. W większości przypadków. Wyjątkiem jest jednak sam Draculix, który opanował tę magię do tego stopnia, że pojmanie go stało się wręcz niemożliwe. Wielu tego próbowało, ale niestety bezskutecznie. (niedostępna dla Graczy.)

Więcej o Magii Krwi


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Nie Mar 24, 2024 5:06 pm, w całości zmieniany 1 raz
#10PisanieRe: Magia   Magia EmptySob Sie 13, 2022 1:48 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Pierwiastek Ciszy




Ciężko tak do końca stwierdzić, ale z notatek pochodzących z badań nad nim, jakie to udało się wykraść od Nocto wynika, że był niewielką pierwotną siłą zrodzoną w tym samym czasie kiedy narodziła się Pierwotna Energia. Przez wiele lat, był tylko czymś pokroju kropli w morzu. Nie zauważalny, niedostrzegalny i niewyczuwalny przez nikogo. Mała, czarna plamka, skryta w cieniu, czekająca na odpowiednią okazję, aby wybudzić się z głębokiego snu. Nasycała się wszystkimi złymi emocjami, mrokiem, jaki otaczał Nieśmiertelnych. Był świadkiem narodzin każdej z magii, narodzin Bogów i Bogiń, wszelakich gwiazd. Żywił się tym, pulsując i manipulując tymi, którzy dali ponieść się temu co mroczne, niebezpieczne i co najważniejsze złe.

Przypomina  małą, pulsującą niczym bicie serca czteroramienną gwiazdę, której dwa ramiona wskazują boki, dwa pozostałe zaś górę i dół. Otulona fioletowo-żółtą aurą lewituje w bańce, przestrzeni wykreowanej przez siebie w dniu narodzin. Nieskończoność, która po dokładniejszym przyjrzeniu się sprawia wrażenie jakby zamknęła w sobie pływającą niczym rzeka, woda energię wydobywającą się z Mrocznego Serca, aż po każde ramię. Potrafi wbić się w umysł, myśli tych, którzy są na nią podatni. Nawet jeśli ich serca są czyste, wystarczy chwila, aby Korozja sięgnęła ich magii, a później wręcz bezpowrotnie zagościła miejsce w ich Iskrach Duszy moszcząc się jak u siebie.

To Pierwiastek Ciszy odpowiada za skażenie Iskry Duszy Nocto. Nieśmiertelnej Boskiej Istoty, której ból serca był tak wielki, tak silny, że przyciągnął go do miejsca, w jakim ten się znajdował. Wezwał Nocto do siebie i przelał tyle swojej mocy, ile tamten potrzebował, ale na tyle dużo, aby Korozja w pełni pochłonęła jego Iskrę Duszy, zatruła czakramy i każdą magiczną nic. On, stał się pierwszym Naznaczonym. Pierwszym, którego dopadła Korozja. Zmieniła go całkowicie. I nawet gdy jasny blask dobra, gdzieś tam pozostał, został odizolowany barierą, jakiej nie da się w żaden sposób złamać. Wielu Nieśmiertelnych jak i Śmiertelnych próbowało. Nie zdało to jednak egzaminu. Nocto pozostał na wieki połączony z Pierwiastkiem Ciszy, Korozją jaką zaczął rozprzestrzeniać na inne światy, inne istoty, czerpiąc z tego energię. Tylko Pierwotna Moc była w stanie go częściowo ujarzmić, ale tylko tymczasowo bowiem Nocto wrócił i pokazał, że jest całkowitym panem i władcą Korozji.

Więcej o Pierwiastku Ciszy


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Nie Mar 24, 2024 5:47 pm, w całości zmieniany 2 razy
#11PisanieRe: Magia   Magia EmptyWto Lis 15, 2022 3:11 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Pradawna Energia



Pradawna Energia to mistyczna nieskończona i wieczna energia, mocą, jaka narodziła się na samym początku tego wszystkiego. Źródło mocy Apokalipsy, jak również Solary. Częściowo przekazana ich dzieciom, a także Rycerzom Zodiaku, którzy mogą czerpać niewielką jej część. Stąd, blokada ich mocy. Stworzona w tym samym czasie co Korozja, jednak silniejsza i mocniejsza, stłamsiła go, więc nie był tak wyczuwalny, jak wcześniej. Jego zupełne przeciwieństwo. Dobro, czystość i wszystko, co pozytywne związane jest właśnie z nią, Pierwotną Energią, Mocą Pierwotną, Nieskończonym Źródłem. To dzięki niej, kiedy Prabóstwa zaczęły poznawać emocje, kierować się nimi i pozwalali, aby przejęły nad nimi kontrolę powstała Magia Żywiołów. Zaś czystym przypadkiem Magia Czasu została powołana do życia. Pozwoliła także narodzić Nocto, który był pierwszym zrodzonym Boskim Potomkiem z czystej miłości. Dlatego Pierwotna Energia  reaguje na to właśnie uczucie najmocniej, najsilniej, co pozwala nie tylko nieśmiertelnym, ale również tym śmiertelnym na odczucie chociaż przez moment jak potężne jest Nieskończone Źródło.

Wyobrażana jako sześcioramienną pulsującą jasnym, wręcz złotym blaskiem gwiazdą. Często lewitującą nad zieloną polaną, wokół której znajduje się mnóstwo przeróżnych drzew. Od iglastych, po liściaste. Niekiedy, wielu jej badaczy twierdzi, że dookoła niej latają złote motylki strzegące jej niczym najcenniejszego skarbu. Nikt jej jednak nigdy nie widział, z wyjątkiem Apokalipsy, Solary, Nocto, a także jednego Rycerza Zodiaku, jednego z pierwszych. Możliwe, że było więcej takich przypadków, ale nikomu nie udało się dojść do takich informacji.

W rzeczywistości nie jest gwiazdą. Tylko j ą przypomina z powodu blasku, jaki emanuje z tej pięknej, złotej kuli, której światło przypomina bicie serca. Jak się jej uważnie przyjrzy, da się dojrzeć okrągłą bańkę, w jakiej znajduje się serce Pierwotnej Energii. Kształtem przypomina serce żywej istoty, ale tylko kształtem. Posiada także odnogi, które przypominają cieniutkie niteczki znikające poza okrągłą osłonę. Jednak, jakby można było je dojrzeć, to zdawałyby się oplatać wszystkie światy, każdy ich element, każdą żywą istotę, każdą roślinę. Dlatego też magia jest źródłem życia, o jakim przez wiele lat nie miano pojęcia w niezliczonych światach.

To Pierwotna Energia odpowiada za wszystko, co dobre, za stworzenie magii, za życie, za uzdrawianie. Dała życie prabóstwom, a oni mogli przekazać ją swoim boskim potomkom. Ona odpowiada za moce Rycerzy Zodiaku, ale też za stworzenie Białej i Czarnej materii, z jakiej narodziły się anioły i demony. Jest czystym pięknem i pozytywnym. Czymś, co zawsze przynosi ciepło, miłości  bezpieczeństwo.

Więcej o Pradawnej Energii
#12PisanieRe: Magia   Magia EmptySro Lip 31, 2024 4:03 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540
Magia Runiczna



Runy to pradawna magia, która narodziła się wraz z Pradawną Energią oraz Pierwiastkiem Ciszy. Nasiąknięta zarówno dobrem, jak i złem otuliła swoim płaszczem Krainę Bogów, kiedy doszło do zderzenia pozytywnej i negatywnej wibracji.

Apokalipsa, który w tym czasie spędzał w swoim ogrodzie, dostrzegł, że po silnym podmuchu magicznego wiatru na jednym z drzew pojawił się dziwny symbol. Prabóstwo postanowiło go zbadać, ale został poparzony w palce. Skóra rozsypała się, jakby stworzona została z piasku. To zaintrygowało Apokalipsę, więc postanowił bliżej przyjrzeć się temu, co właśnie miał przed oczami. Niezwykły napis, który był w stanie nie tylko pojawić się na magicznym drzewie, ale również wyrządzić mu niewielkie obrażenia. Nic dziwnego, że Prabóstwo zamknęło swój ogród, nie tylko dla swojej żony, ale również innych Bóstw. Nie chciał, aby komukolwiek stała się krzywda.

Podczas swoich obserwacji, Apokalipsa zauważył, że wszystkich tych przedziwnych znaków było aż osiemnaście. Mało tego, każdy z nich emanował inną energią — jedne lśniły czystym blaskiem, inne z kolei mrocznym, a jeszcze inne mieszały dobro ze złem. Apokalipsa czuł, że do badań będzie potrzebować wsparcia jakiejś magicznej rasy. Takiej, która bez problemu mogła wędrować między światami, a przede wszystkim, potrafiła nieznacznie wpływać na wibracje Pierwiastka Ciszy czy Pradawnej Energii. Stąd Prabóstwo odwiedził Demeter — matkę magicznej rasy zwanej Neraidianami.

Razem z Boginią przyglądali się jej szczepom, aby wybrać spośród nich tych najlepszych, najwybitniejszych w dziedzinie magii. Z każdego z nich wybrali po jednej osobie: Eldrina ze szczepu Sídhe, Aeliona reprezentującego Paramythádesów oraz Lirae przedstawicielki Pherayanów.

Cała trójka otrzymała zaszczyt przekroczenia progu Boskiego ogrodu Apokalipsy w celu wsparcia Prabóstwa w jego badaniach nad dziwnymi symbolami. Grupa badawcza, gdy tylko przekroczyła próg zielonego zakątka, poczuła mieszankę zarówno dobrej, jak i złej energii. Ta moc nieco ich przytłoczyła, ale nie zraziła wybrańców. Ruszyli przed siebie, tam, gdzie znajdował się pierwszy odkryty symbol — na jednym z drzew. Eldrin również odczuł moc wyrytego na korze znaku, podobnie jak Apokalipsa. Dlatego nakazał, aby nikt, do czasu opracowania przez niego sposobu na styczność z nim, nie zbliżał się i go nie dotykał.

Więcej o Magii Runicznej
#13PisanieRe: Magia   Magia Empty



Sponsored content
Powrót do góry Go down
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Magia Nekromancka
» Magia Nekromancka
» Magia Szamańska
» Magia Żywiołów
» Magia Żywiołów

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Kroniki Larnwick :: 

Administracja

najważniejsze informacje

 :: Biblioteka :: Poradnik Gracza
-
Współpraca
Opisy przedstawiające uniwersum świata zostały stworzone przez Administrację Crystal Empire oraz Użytkowników pomagających przy tworzeniu forum, na podstawie pomysłów własnych oraz inspiracji różnymi źródłami, zabrania się ich kopiowania. Stronę graficznąwykonała Przyczajona Grafika z grupy Monochrome Layouts z pomocą kodów własnych lub w inspiracji kodami znalezionych w różnych miejscach. Za pomoc dziękujemy Moe - Yuriee. Większość obrazów pojawiających się na forum powstało kreatora grafiki AI Tubo, natomiast pozostałe należa do ich Twórców.
Granica PBF