Share Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Idź do strony : Previous  1, 2
#26PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyNie Kwi 03, 2022 11:53 am


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#24 Ogłoszenie

Witajcie!

Na forum pojawił się zestaw brakujących czarów:

Czary Magii Nekromanckiej, a także Czary Hemomancji. Mam nadzieję, że to ułatwi Graczom odgrywanie nekromanty, a także pozwoli lepiej zrozumieć działanie magii krwi. Dlatego też, w końcu pojawił się jej dokładny opis na naszej Crystalpedii:

Hemomancja. Opis może jeszcze się nieznacznie zmienić. Nie będą to jednak jakieś wielkie zmiany, bardziej kosmetyczne.
Oznacza to także, że magia na ten moment i wszystko co z nią związane zostało w końcu zamknięte. Reszta zmian, jaka się pojawi będzie wynikała z fabuł wszelakich i pytań Graczy, jeśli, coś byłoby niejasne. Zatem mogę iść



Dodatkowo powoli tworzą się opisy ważniejszych miast na forum. Na ten moment mamy tylko jeden opis, ale zapraszamy do zapoznania się:

przeczytaj tutaj.

Kolejnym miastem będzie Larnwick. Opis ma jeszcze bardziej ułatwić zrozumienie realiów, w jakim przyszło się zmierzyć Graczom przychodzącym na forum.


Zauważyłam również, dzięki rozmowom z obecnymi Użytkownikami, że do lepszego zobrazowania Im realiów, jak co wszystko działa, potrzeba takich informacji, jak chociażby jak wytwarza się jedzenie, jak funkcjonuje armia, jak wygląda prawo, skąd bierze się elektryczność itd. Takie informacje się pojawiają, ale potrzeba mi na to trochę czasu. Zwłaszcza, że w pewnych kwestiach potrzebuję poszukać informacji odnośnie funkcjonowania niektórych rodzajów prawa. Zależy mi na tym, aby w tych kwestiach realizm jak najbardziej obowiązywał. Oczywiście dostosowany do odpowiednich realiów panujących na forum.

Jak zauważyliście, tymczasowo zniknęło ogłoszenie z forum. Wynika to z tego, że nie jestem, aż tak techniczną osobą i muszę trochę poćwiczyć, nim uda mi się dojść, co się z tą nieszczęsną ramką stało. Zapewne, będzie to coś, czego nie biorę pod uwagę, małe złowrogie coś, śmiejące się z ukrycia.  Proszę zatem o cierpliwość w tej kwestii, ale znajdę dziada! Ewentualnie zacna Nene stanie się moim Supermanem HTML’a.

Dodatkowo, jeszcze muszę poprawić wysuwane menu, które jak zdążyłam zauważyć wielu umyka. Nie mam jednak inwencji, co w nie wstawić. Myślałam nad mapą Larnwick, tudzież Algar, ale chyba pierwsza opcja będzie najlepsza!

Zastanawiam się również nad otwarciem rekrutacji do Administracji. Ogłoszenie pojawi się niebawem.

Na razie to tyle, trzymajcie się cieplutko!
#27PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyWto Kwi 12, 2022 11:27 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#25 Ogłoszenie

Witajcie!

Tym razem będzie krótko.

Na forum pojawiły się wzory podań konspektu, oraz podsumowania sesji.

Pojawiły się również poziomy trudności sesji, a wypełnienie Ingerencji Losu stało się obowiązkowe. Bez tego nie będzie można brać udziału w rozgrywkach organizowanych przez Mistrzów Gry!

Dzięki temu chcemy dać Graczom możliwość zapisania Ich rozgrywek i zdobywania nagród (za wyjątkiem aspektów, gdyż te będą do zdobycia tylko i wyłącznie na sesjach prowadzonych przez Mistrzów Gry), a także zgłaszania sesji, które chcieliby rozegrać, zarówno pod opieką MG, jak i bez.)

Więcej informacji w tym temacie: https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t641-wzory-podan-konspektu-oraz-podsumowania-sesji

Przemyślałam sprawę tej kwestii i zauważyłam, że Gracze bardzo cenią sobie takie rzeczy.  Zwłaszcza jeśli chodzi o Ich rozgrywki prywatne i to, co mogą z nich osiągnąć. Wiem również, że Gracze bardzo cenią sobie czas poświęcony na takie sesje i warto zapisać je oficjalnie na karcie historii. Uniknie się również sytuacji, w których niejednokrotnie zdarzało się, że jakiś Gracz z różnych powodów ignorował pewne rozegrane kwestie z innymi. Zależy mi na tym, aby na Crystal Empire nie dochodziło do takich sytuacji. Co ugrasz, zostaje zgłoszone staje się oficjalnym zdarzeniem zapisanym do pobocznych wątków fabuły głównej - wątków postaci.
Co to oznacza? Że jeśli, nawet tylko jedna strona zgłosi podsumowanie sesji i komuś coś nie będzie odpowiadało z tego, co zostało ugrane, będzie musiał rozegrać z tym związany wątek fabularny. Pod okiem MG lub z innym Graczem.

Chcę, aby na forum doceniano uczciwość tych Graczy, którzy pomimo wielu trudności, dalej grają i ciągną swoje fabuły konsekwentnie. Wiem po sobie, że nie zawsze jest to łatwa sprawa, ale można tworzyć naprawdę wspaniałe historie i przy okazji rozwinąć, postać.

Każde zgłoszenie podsumowania sesji będzie weryfikowane wnikliwie, aby nikt nie poczuł się w żaden sposób pokrzywdzony.

Proces ten będzie wdrażany powoli, gdyż muszę jeszcze przygotować odpowiednio działy przeznaczone dla Mistrzów Gry. Tak w skrócie: przyszedł czas na dalszy ciąg porządków i tym razem do odstrzału idzie wiele zbędnych rzeczy z działu dla Administracji (Rangowych). Wcześniej nie zwracałam na to uwagi, ale porządek w takich miejscach jest jak najbardziej wskazany.  Nie ma również tego całego, potocznie zwanego pierdolnika.

Również discord dorobił się nowych kanałów dla rangowych, a także na sugestię jednego z Graczy dodano kanał z niezbędnymi linkami. Dzięki temu nowe osoby zaglądające na discorda będą miały dostęp do najważniejszych tematów na forum, czy do samej Crystalpedii.

Kanał z ogłoszeniami od administracji został udostępniony każdemu użytkownikowi.

Zapraszamy na discorda: https://discord.gg/MyduT4x

To na razie tyle.

Trzymajcie się cieplutko!
#28PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyCzw Lip 21, 2022 1:58 am


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#26 Ogłoszenie


Witajcie!

“Wybrańcy Gwiazd, których przeznaczenie przed wiekami spisano na każdym Krysztale Zodiakalnym stworzonym z czystej, nieskalanej energii. Tej, która swą nicią otacza cały świat, ta która” jest źródłem wszystkiego dookoła. Ta, która dała życie prabóstwom i ta, dzięki której stworzyli magię żywiołów. Niepozorni mieszkańcy, którzy o swoim losie dowiadują się w najmniej oczekiwanym momencie. Nie mogą od niego uciec, ani mu się przeciwstawić w żaden sposób. Są jednak śmiertelni, tak jak śmiertelne są gwiazdy migoczące na niebie. Bycie Zodiakiem to nie przymus, niezmuszanie do obowiązku, a honor, bo tylko nieliczni mają prawo pozyskania mocy z samego źródła i tym kimś właśnie są Rycerze Zodiaku. Lśniącymi gwiazdami, których życie rozjaśnia najciemniejszy mrok i odgania wszelakie złe chmury, a ich moc niesie prawość i szacunek do całego życia we wszechświecie.”

Rycerze Zodiaku otrzymali reworka, w którym znajdziecie informacje takie jak:

- Kim są Rycerze Zodiaku i jak działa ich magia,
- Czym są Zodiakalne Kryształy,
- Co ma wspólnego Święty Graal, Włócznia Longinusa, Mesjasz i Duch Święty z Rycerzami Zodiaku,
- Jak powoływani są Rycerze Zodiaku,
- Kim są opiekunowie Zodiaków,
- Kim są Spaczeni Rycerze Zodiaków.

Link do opisu na Wikipedii: pełen opis Rycerzy Zodiaków

Opis Wybrańców Gwiazdozbiorów został dostosowany do nowych, jak i poprawionych opisów magii, aby była w nich spójność. A nie tak jak wcześniej, że było wiele luk i niejasności.

Zapraszam do lektury.
#29PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptySob Sie 13, 2022 2:02 am


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#27 Ogłoszenie


Witajcie!

Dzisiaj przychodzę do Was z informacją, że Pierwiastek Ciszy, jak i Naznaczeni otrzymali znaczącego re worka. Proszę, aby osoby grające postaciami związanymi z Korozją, o zapoznanie się z tematem, aby wiedzieć jak odgrywać postać i jakie są tego konsekwencje.

Re work wygląda następująco:

- Wprowadzono dokładne informacje czym i jak wygląda Pierwiastek Ciszy, skąd się wziął i czemu się pojawił, czym się żywi,
- Za jego pomocą można rzucać klątwy, przekleństwa, podpisywać magiczne pakty, a nawet uroki. Dodano również wyjaśnienie na jakiej zasadzie działają i co może je złamać, jakie są ich skutki,
- Jakie skutki uboczne wywołuje Pierwiastek Ciszy, jak postępuje Korozja, etap po etapie, jak wyglądają Naznaczeni i jak działa ich moc, jak wygląda Iskra Duszy Naznaczonego,
- Jak wygląda życie bez Iskry Duszy, jak działa jej zamiennik Ciemny Kryształ inaczej zwany Mrocznym Sercem, na co pozwala, w którym momencie i jak powstaje sakiki,
- W jaki sposób Korozja działa na świat roślin i zwierząt,
- Pojawił się również nowy element jakim jest świat stworzony przez Pierwiastek Ciszy, jak się do niego dostać, co się w nim dzieje, kto może się tam dostać/otrzymać zaproszenie
- Co dzieje się z tymi, którym udało się przezwyciężyć Korozje i jakie są tego skutki.

Wszystkie wprowadzone elementy mają za zadanie przede wszystkim uzupełnić luki jakie do tej pory były w opisie, a także dopasować do aktualnego opisu magii.

Pierwiastek Ciszy stał się bardziej mrocznym elementem, czymś przeciwstawnym do pozytywnej magii i bohaterów. Czymś, co jest stałym, a nie tylko czasowym elementem, który nie raczej nie przestanie istnieć. Potrzeba trochę cięższego klimatu, aby osoby lubiące takowe miały możliwość tworzenia ciekawych scenariuszy. Poza tym musi istnieć jakieś ryzyko wiszące nad postaciami, mające realny wpływ na kształtowanie świata.

Link do opisu na Crystalpedii:

Pierwiastek Ciszy

Wszystkie te luki zaczęłam zauważać dzięki sesji jaką miałam możliwość poprowadzić podczas Bazyliszka w Warszawie, koło miesiąc temu. Cieszę się, że udało mi się przetestować tworzący się świat. Pozwoliło mi to zauważyć rzeczy, których nie widziałam, a które są bardzo potrzebne. Zwłaszcza Graczom.

Do następnego!
#30PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyNie Wrz 25, 2022 1:31 am


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#28 Ogłoszenie


Witajcie!

Zacznijmy najpierw od regulaminu, który został nieco zmieniony dotyczy to podpunktów:


§9. Wątki oraz posty mogą zostać przeniesione lub usunięte jeśli nie będą pasowały do działu, jeśli Gracze chcą założyć nowy temat muszą poprosić Administrację o założenie takowego, nie dotyczy to jednak "meblowania" miejsca zamieszkania, obrazki jednak w celu utrzymania spójności forum muszą być w wersji digitalowej.

który zostaje zmieniony na:

§9.1 Wątki oraz posty mogą zostać przeniesione lub usunięte jeśli nie będą pasowały do działu, jeśli Gracze chcą założyć nowy temat muszą poprosić Administrację o założenie takowego, nie dotyczy to jednak "meblowania" miejsca zamieszkania, obrazki jednak w celu utrzymania spójności forum muszą być w wersji fotograficznej. Ma to zabezpieczyć łamanie prawa autorskiego. Zdjęcia na darmowej licencji można znaleźć na unshplas, pixabay, czy pexel.


Dodany został podpunkt §9.2 brzmiący następująco:

Na forum odbywają się różne rozgrywki, od zwykłego picia herbatki z przyjaciółmi po nieco brutalniejsze sceny, czy te powiązane z bliskością dwóch postaci na podłożu erotycznym. Uprasza się, aby takie wątki ukrywać z użyciem komendy hide. Jeśli są w granicach łagodnych podtekstów, czy delikatnych scen, należy zaznaczyć na górze posta odpowiedni znacznik wiekowy: +16/+18 i użyć komendy spoiler.

Aktualnie pracuję nad dwoma elementami na forum. Pierwszym z nich jest Pradawna Energia, jaka to pojawiła się w nowym opisie Rycerzy Zodiaku.

Zarzucam krótki fragment jaki pojawi się w opisie. Może jeszcze, delikatnie ulec zmianie, gdyż zależy mi na tym, aby wszystkie elementy z tym związane zostały połączone w logiczną całość:

“Pradawna Energia to źródło wszystkiego, co dobre, dająca moc Prabóstwom, jacy mogli przekazać ją swoim dzieciom, wszystkim Bogom i Boginiom. Nazywana inaczej Pierwotną Energią.
Życiodajna energia, jaka dała życie trzem Nornom, doglądającym przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, a także Obserwatorom, którzy bacznie obserwują z daleka, to co dzieje się w każdym ze światów i o jakich praktycznie nikt nie wie.
Tam, gdzie Pradawna Energia uraczy swoją obecnością rośnie trawa, zakwitają wszelakie kwiaty, drzewa i krzewy wydają owoce, a ziemia warzywa. Ustępują wszelkie choroby, nawet te nieuleczalne i śmiertelne, rany goją się, nawet te na sercu, czy psychice. Przyjemny i ciepły wiatr przemyka pomiędzy istotami żywymi, roślinnością, dając znać, że oto jest, nadchodzi Blask nad Blaskami. Powiada się, że to właśnie od niej, dzięki niej narodził się Duch Święty, dała życie Mesjaszowi, kiedy jego matka została obdarowana cząstką jej mocy. Z pomocą Pierwotnej Energii powstał Święty Graal, dający niesamowitą moc dowódcom Rycerzom Zodiaku. Dlatego uchodzi za coś pięknego, niesamowitego, za nieskończone źródło przeciwstawne Pierwiastkowi Ciszy, którego moce potrafi stłumić, zniwelować, tak jak on potrafi zrobić to z jej mocami.
Skryta w sercu drzewa Yggdrasilu, jesionu tak ważnego przez pradawne ludy Starego Świata. Trzyma wszystko w należytym porządku, w równowadze, a każde zawirowania odczuwają nie tylko Prabogowie ich dzieci, ale również cały świat z Rycerzami Zodiaku na czele”.


Czym jest Pradawna Energia?

Pradawna Energia to mistyczna nieskończona i wieczna energia, moc jaka narodziła się na samym początku tego wszystkiego. Źródło mocy Apokalipsy, jak również Solary. Częściowo przekazana ich dzieciom, a także Rycerzom Zodiaku, którzy mogą czerpać niewielką jej część. Stąd, blokada ich mocy.
Stworzona w tym samym czasie co Korozja, jednak silniejsza i mocniejsza, stłamsiła go, więc nie był tak wyczuwalny, jak wcześniej. Jego zupełne przeciwieństwo. Dobro, czystość i wszystko, co pozytywne związane jest właśnie z nią, Pierwotną Energią, Mocą Pierwotną, Nieskończonym Źródłem. To dzięki niej, kiedy Prabóstwa zaczęły poznawać emocje, kierować się nimi i pozwalali, aby przejęły nad nimi kontrolę powstała Magia Żywiołów. Zaś czystym przypadkiem Magia Czasu została powołana do życia. Pozwoliła także narodzić Nocto, który był pierwszym zrodzonym Boskim Potomkiem z czystej miłości. Dlatego Pierwotna Energia reaguje na to właśnie uczucie najmocniej, najsilniej, co pozwala nie tylko nieśmiertelnym, ale również tym śmiertelnym na odczucie chociaż przez moment jak potężne jest Nieskończone Źródło.

Wyobrażana jako sześcioramienną pulsującą jasnym, wręcz złotym blaskiem gwiazdą. Często lewitującą nad zieloną polaną, wokół której znajduje się mnóstwo przeróżnych drzew. Od iglastych, po liściaste. Niekiedy, wielu jej badaczy twierdzi, że dookoła niej latają złote motylki strzegące jej niczym najcenniejszego skarbu. Nikt jej jednak nigdy nie widział, za wyjątkiem Apokalipsy, Solary, Nocto, a także jednego Rycerza Zodiaku, jednego z pierwszych. Możliwe, że było więcej takich przypadków, ale nikomu nie udało się dojść do takich informacji.
W rzeczywistości nie jest gwiazdą. Tylko j ą przypomina z powodu blasku jaki emanuje z tej pięknej, złotej kuli, której światło przypomina bicie serca. Jak się jej uważnie przyjrzy, da się dojrzeć okrągłą bańkę w jakiej znajduje się serce Pierwotnej Energii. Kształtem przypomina serce żywej istoty, ale tylko kształtem. Posiada także odnogi, które przypominają cieniutkie niteczki znikające poza okrągłą osłonę. Jednak, jakby można było je dojrzeć, to zdawałyby się oplatać wszystkie światy, każdy ich element, każdą żywą istotę, każdą roślinę. Dlatego też magia jest źródłem życia, o jakim przez wiele lat nie miano pojęcia w niezliczonych światach. Wszystko to, zmieniło się kiedy nastąpiła Apokalipsa i zawirowania, które dały moc i siły Pierwiastkowi Ciszy. Pojawienie się tak niestabilnej i przeciwstawnej energii uderzyło z ogromną siłą w Pradawną Energię, przez co wszyscy mogący korzystać z jej mocy zostali jej tymczasowo albo pozbawieni, albo ich moce zostały ograniczone. I to przez tę całą sytuację, Nocto, skażony Pierwiastkiem Ciszy miał sporą przewagę nad nimi.

To Pierwotna Energia odpowiada za wszystko, co dobre, za stworzenie magii, za życie, za uzdrawianie. Dała życie prabóstwom, a oni mogli przekazać ją swoim boskim potomkom. Ona odpowiada za moce Rycerzy Zodiaku, ale też za stworzenie Białej i Czarnej materii, z jakiej narodziły się anioły i demony. Jest czystym pięknem i pozytywnym. Czymś, co zawsze przynosi ciepło, miłości bezpieczeństwo.

Kolejnym element jaki dostanie re-work to wszystko co związane ze śmiercią i kim są Żniwiarze, Jeźdźcami Apokalipsy, a także krainą Śmierci. Tutaj również staram się połączyć wiele elementów w logiczną, spójną całość związaną z wieloma mitologiami.

Zarzucam fragmencik:

“Śmierć od zawsze miała pełne ręce roboty. Nawet kiedy wszystko dopiero się rodziło, kiedy ona już na wszystko patrzyła, zabierała życie. Zabierała życie tym wszystkim Iskrom, które były spaczone, chore, słabe, lub zwyczajnie, kiedy przybył ich kres. Z czasem jednak pracy przybywało, a rąk do pracy coraz bardziej brakowało. Dlatego poprosiła o pomoc. Chciała, aby wybrani przez nią śmiertelnicy, mogli trwać u jej boku i pomagać odejść innym do lepszego świata, jak to powiadali. Jednak nie tylko o to chodziło. Ktoś, poza nią, kiedy Śmierć nie mogła tego robić, musiał pilnować tych Iskier, które już reinkarnować nie mogły. Te, których blask i światło zgasło. Zwaszcza że pośród nich był te, które lepiej trzymać w zamknięciu. Temu jej kraina jest smutna, ale jednocześnie taka piękna.
Aniołowie i Demony Śmierci, wraz z Ponurymi Żniwiarzami pomagają Śmierci pilnować porządku Życia i Śmierci, a kiedy ktoś próbuje je łamać natychmiast interweniują. Gdyby nie ona, gdyby nie oni cykl życia w ogóle by nie istniał. To strażnicy z Mrocznej Krainy, Mrocznej Krainy zawieszonej poza czasem i przestrzenią, którzy zarówno w nagrodę jak i za karę mają kroczyć ścieżką Życia i Śmierci. Patrzeć jak uchodzi życie, jak nadchodzi jego kres i docenić bardziej życie i pokazać, że Śmierć nie tylko zabiera, lecz uzdrawia tych, co chcą zostać uzdrowieni.”


Kim jest Śmierć i za co odpowiada?

Śmierć to nieśmiertelny byt, jaki narodził się wraz z Solarą i Apokalipsą. Dlatego uznawana jest za jeden z najstarszych bytów na świecie.
Tak, jest kobietą którą zdaje się wyglądać jakby jadła naprawdę niewiele. Bardzo szczupła, z dobrze zarysowanymi kośćmi. Twarz zawsze zdaje się być ozdobiona smutkiem, niekiedy zmęczeniem. To jest jednak bardzo złudne, gdyż Śmierć nie odczuwa żadnych emocji. Niebieskie, wręcz przenikliwe spojrzenie w jakim widać życie tego, który w nie patrzy, nawet przez moment. Wzrok, w jakim bardzo szybko można się zatracić, a jakiego nie sposób zapomnieć. Głos ma chłodny, beznamiętny, bez emocji, czasami tworzący ciarki na plecach, zaś innym razem koi, niczym ten należący do matki. Zawsze ubrana w ciemny płaszcz z kapturem, zakrywający wątłe, ale jednocześnie silne ciało. Nigdy nie chodzi w butach, gdyż uważa je za zbędny ciężar, który przykuwa do ziemi. Stąd, zdejmuje je nawet tym, po których przychodzi.
Posiada magiczne zdolności panowania nad Życiem i Śmiercią. Jest magiem, z którym trzeba się liczyć, bo i sami Bogowie i Boginie czują przed nią respekt. To jedna z nielicznych osób, która wprawdzie zabić ich nie może, ale jest w stanie odebrać im młodość i sił w ramach kary za łamanie Boskiego Prawa. Chociaż i od tego jest wyjątek. Jeśli Apokalipsa wyrazi zgodę posiada moce mogące zabić tych, którzy uchodzą za Nieśmiertelnych. Eter, zwany inaczej Chronosem przekonał się na własnej skórze co znaczy łamać Boskie Prawo i jak potężna jest moc samej Śmierci.
Czasami grywa na harfie, a melodia słyszana jest przez wielu, w całym wszechświecie, jednak tylko nieliczni mają ten przywilej, aby zasłyszeć niewidoczne nuty wygrywane przez samą Śmierć.

Odpowiada przede wszystkim za utrzymanie równowagi, harmonią między życiem a śmiercią. To ona, z pomocą Księgi Życia i Śmierci ma wgląd w to kto i kiedy się narodzi, ale kto jak i kiedy umrze. Do tych zadań wyznacza swoich podwładnych, do jakich zaliczają się Bóstwa Śmierci, ale równie Anioły i Demony Śmierci, nazywani niekiedy Żniwiarzami Śmierci, czy Piewcami Śmierci.

--------------------

Pełne, jak i skrócone opisy pojawią się, gdy ukończę pracę nad nimi! Z tego też powodu odpisy na sesje z mojej strony są mocno opóźnione, za co bardzo przepraszam. Zależy mi jednak, aby Graczom grało się wygodniej na naszym forum. Ale pewne elementy są wręcz niezbędne do rozgrywki!

ps. Nadal szukam ludzi do ekipy forumowej!
#31PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyNie Lis 06, 2022 11:02 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#29 Ogłoszenie


Punkt drugi regulaminu został zaktualizowany na:

§2. Avatar (tudzież emblemat) musi być schludny i przedstawiać Waszą postać. Nie może rozciągać forum; jego obowiązkowe wymiary to: 250x400 px. Natomiast podpisy należy brać ze wzorów, które znajdziecie tutaj. Avatar musi być w klimacie fantasy digital i może być zdjęciem, ale nie może być: foto-manipulacją (dopuszczalne jest użycie aplikacji do podmiany twarzy, jeśli dana persona nie posiada odpowiedniej grafiki/zdjęcia), mangą lub anime (mamy tu na myśli wielkie oczy oraz wielki biust), gdyż anime/manga, zachowane w klimatach fantasy może być, nie może być także prostym rysunkiem składającym się z kresek.

§2.1 Na forum obowiązuje tak zwany face claim. I jest to zapożyczenie zdjęcia/grafiki, przeważnie znanej osoby (aktora, pisarza, muzyka, cosplayera, etc.) do zaprezentowania wizerunku swojej postaci. Postacie takie są zarówno tymi kanonicznymi/głównymi, jak i pobocznymi. Zdjęcia/grafiki mają za zadanie, w jak najlepszy sposób przedstawić, postać przez nas graną.
#32PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyWto Lis 15, 2022 3:24 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#30 Ogłoszenie


Po długich prawie dwu miesięcznych pracach pojawił się kolejny, bardzo istotny element łączący wszystko w jedną całość. Pradawna Energia, która jest źródłem wszystkiego, ale także przeciwieństwem Pierwiastka Ciszy, Korozji.

Wyjaśnia i reguluje, wcześniej niemających fabularnego wyjaśnienia elementów świat, jak chociażby mocy Rycerzy Zodiaków, czy samych Prabóstw, a także konkretnego źródła magii i wszystkiego, za co ona odpowiada, w tym za wielokrotną reinkarnację.

“Pradawna  Energia to źródło wszystkiego, co dobre, dająca moc Prabóstwom, jacy mogli przekazać ją swoim dzieciom, wszystkim Bogom i Boginiom. Nazywana inaczej Pierwotną Energią. Życiodajna energia, jaka dała życie trzem Nornom, doglądającym przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, a także Obserwatorom, którzy bacznie obserwują z daleka, to co dzieje się w każdym ze światów  i o jakich praktycznie nikt nie wie. Tam, gdzie Pradawna Energia uraczy swoją obecnością, rośnie trawa, zakwitają wszelakie kwiaty, drzewa i krzewy wydają owoce, a ziemia warzywa. Ustępują wszelkie choroby, nawet te nieuleczalne i śmiertelne, rany goją się, nawet te na sercu, czy psychice. Przyjemny i ciepły wiatr przemyka pomiędzy istotami żywymi, roślinnością, dając znać, że oto jest, nadchodzi Blask nad Blaskami. Powiada się, że to właśnie od niej, dzięki niej narodził się Duch Święty, dała życie Mesjaszowi, kiedy jego matka została obdarowana cząstką jej mocy. Z pomocą Pierwotnej Energii powstał Święty Graal, dający niesamowitą moc dowódcom Rycerzom Zodiaku. Dlatego uchodzi za coś pięknego, niesamowitego, za nieskończone źródło przeciwstawne Pierwiastkowi Ciszy, którego moce potrafi stłumić, zniwelować, tak jak on potrafi zrobić to z jej mocami. Skryta w sercu drzewa Yggdrasilu, jesionu tak ważnego przez pradawne ludy Starego Świata. Trzyma wszystko w należytym porządku, w równowadze, a każde zawirowania odczuwają nie tylko Prabogowie ich dzieci, ale również cały świat z Rycerzami Zodiaku na czele”.

Skrócony opis znajdziecie tutaj:
https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t631-magia#1718

Zaś rozszerzony:
https://crystalempire.fandom.com/pl/wiki/Pradawna_Energia

Możliwe, że jeszcze mogą pojawić się drobne poprawki w tym elemencie. Jednak to, jak aktualnie wygląda Pradawna Energia i jak funkcjonuje, raczej nie ulegnie zmianie.

Najtrudniejszym wyzwaniem było zaimplementowanie elementów z mitologii nordyckiej w taki sposób, aby łączyło się w logiczną całość. Niektóre rzeczy, jak zwierzęta, czy magiczne istoty zamieszkujące Yggdrasila są opisane zgodnie z moim wyobrażeniem tychże. Starałam się, jak najlepiej dopasować ze sobą wszystkie elementy z uwzględnieniem tego, co mamy na fabule.


Chciałam również podkreślić, że wszystkie konta Administracyjne: Bajarz, Majordomus, Pomagier oraz Poszukiwacz stały się integralną częścią fabuły. To postacie, które podobnie jak skryba spisują wszystko, co dzieje się na świecie, wróć w całym kosmosie. Nie mają prawa, bez zgody Etera ingerować w wydarzenia. Zabieg ten, nie tylko ma urozmaicić Wam fabułę i rolę Mistrza Gry i rozgrywkę na niej, ale też umocnić fabularną rolę Administracji na forum.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do czytania.

Kolejnym elementem, nad jakim pracuje to Śmierć, jej pracownicy, a także sama kraina.
#33PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyPią Gru 09, 2022 7:47 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#31 Ogłoszenie


Wieczorek!

Na forum pojawiły się nowe banery! Możecie je zobaczyć w tym wątku:

https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t7-nasze-bannery



Co więcej, zostały zaktualizowane zasady rezerwacji wizerunków:

Cytat :
1. Rezerwacji należy dokonać, najlepiej po założeniu konta, abyście mieli pewność, że nikt waszego upragnionego wizerunku nie zarezerwuje pierwszy.

2. Bez zaakceptowanej karty postaci, rezerwacje trwają przez dwa tygodnie. Po tym czasie przepadają i należy je przedłużyć.

3. Po akceptacji karty postaci rezerwacje zostają na stałe przypisane do jednego konta i jednej postaci.

4.Chcąc dokonać rezerwacji, należy użyć odpowiedniego wzoru:

Kod:

[b]Imię gracza: [/b]
[b]Nazwa serii: [/b]
[b]Imię Postaci: [/b]

5. Można jednorazowo zmienić wizerunek, o ile nie odbiega zbyt mocno od pierwszego. W tym celu należy skontaktować się z Administracją w celu zmiany wizerunku. Zmiany można dokonać tylko raz. W wyjątkowych sytuacjach możemy odejść od zasady.

6. Zwolnione wizerunki trafiają do obiegu natychmiastowo po zwolnieniu w przypadku uśmiercenia postaci/odejścia Gracza, natomiast po miesiącu od chwili, kiedy postać Gracza wpada do nieaktywnych. Wtedy, Gracz zobowiązany jest wybrać nowy wizerunek, ale zbytnio nieodbiegający od poprzedniego.

Nie są one umieszczone w regulaminie, a dedykowanym do tego temacie: Rezerwacje wizerunków.

Postacie NPC istotne dla fabuły zostaną zapisane w wątku z zajętym wizerunkiem.
#34PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyPon Lut 20, 2023 9:16 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#32 Ogłoszenie


Na forum pojawił się rework rasy wróżek. Stały się one szczepem rasy baśniowych istot, o których można czytać m.in w mitologi irlandzkiej. Rasa ta posiada trzy szczepy, o których możecie poczytać w rozbudowanym opisie rasy. Wszystko z nawiązaniem do mitologicznych istot, które znamy jako Sidhe (szkocka/irlandzka), nimfy oraz trytoni (mitologia grecka) oraz wróżki (nordycka/germańska/celtycka)

Powitajcie na forum Neraidianinów:
https://kronikilarnwick.forumpolish.com/t624-rasy#1725 (opis skrócony)
https://crystalempire.fandom.com/pl/wiki/Neraidianie (opis rozszerzony)

Na dniach postaram się dodać opis półkrwistych, którzy powstają z połączenia tych ras z innymi im podobnymi, a także pojawią się szczepy dla rasy ludzkiej.
#35PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyPon Mar 06, 2023 5:51 pm


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540

#33 Ogłoszenie


Mała zmiana w regulaminie forum:

Na forum pojawił się nowy podpunkt związany z wizerunkami postaci:

Cytat :
§2.2 Na forum obowiązuje zasada jeden wizerunek na jedną postać. Jest on przypisany do postaci dożywotnio i pośmiertnie. Nie ma czegoś takiego jak utrata rezerwacji/wizerunku po trafieniu do grupy nieaktywnych. Oznacza to, że nawet podczas dłuższej nieobecności nikt nie może przejąć wizerunku postaci nieaktywnej. Wyjątkiem są wizerunki postaci,  kont bez Karty Postaci.
Skąd taka informacja? Ponieważ obserwując jak to wygląda na forach, jest to dość wrażliwa rzecz. Tworząc postać, często opieramy się na wizerunku. Jeśli go stracimy, może się okazać, że nie gra nam zwyczajnie nie idzie. Dodatkowo stanowi to problem na tle fabularny zarówno dla Prowadzących, jak i Graczy, mających relacje z taką, a nie inną postacią. Zaczyna to troszkę dziwnie wyglądać, kiedy inna osoba, gra postacią o tej samej twarzy, a nie zna x czy y postaci. Ma to również zlikwidować problem, tak zwanego polowania na wizerunki oraz podkradania takowych.

Nastąpiła zmiana związana z czystkami na forum:

Cytat :
§8. Konta nieaktywne przez 3 miesiące będą usuwane.

aktualne brzmienie podpunktu:

Cytat :
§8.  Konta nieaktywne, nieposiadające KP zostaną usunięte po 3 miesiącach, natomiast konta nieaktywne biorące udział w fabule tj. mają jeden wątek/Kartę Postaci będą trafiały do grupy nieaktywnych po 3 miesiącach. W wyjątkowych sytuacjach kolor zostanie zachowany. Należy jednak, o swojej dłuższej nieobecność poinformować.


Ostatnio zmieniony przez Crystal Empire dnia Pon Mar 25, 2024 10:39 pm, w całości zmieniany 1 raz
#36PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptySro Maj 10, 2023 5:59 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#34 Ogłoszenie


Witajcie!

Dzisiaj krótko: w związku z moim urazem prawej ręki: Skręcenie nadgarstka prawego oraz stawu środręczno-palcowego oraz śródręczno- nadgarstkowego kciuka prawego. Szynę zamieniłam na ortezę z usztywniaczem na nadgarstek i kciuk, więc pisanie z mojej strony jest średnio możliwe. Wszystkie projekty, nad jakimi pracuję zostają wstrzymane, aż wyzdrowieje mi dłoń. To samo tyczy się odpisów na sesje.

Przepraszam i proszę o cierpliwość z Waszej strony.
#37PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyPią Sie 18, 2023 2:04 am


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#35 Ogłoszenie


Witajcie!

Wracam, powoli po dłuższej przerwie. Dłoń nadal w trakcie dochodzenia do siebie, ale udało mi się, w końcu z przerobić opis rasy ludzi.

Zmiany jakich dokonano to:
-historia powstania ludzi, w której uwzględniono powód tak licznych odmian rasy:

Cytat :
Narada trwała przez okres kilku tygodni, gdyż każdy nowy pomysł, niestety albo został zgaszony w zalążku, albo nie przynosił wyczekiwanych rezultatów. Jednak, pewna noc zmieniła wszystko. Jedno z bóstw, prawdopodobnie Bastet, przyniosła Apokalipsie glinianą figurkę jaką stworzyła Solara. Ten, zaciekawiony dziełem, zapytał o jej pochodzenie. Zaskoczony zdolnościami swojej małżonki postanowił ożywić to przepiękne dzieło, którego było tak podobne do nich samych. Jednak, nie od razu. Najpierw, postanowił uśpić Solarę, aby wykraść wszystkie gliniane figurki jakie stworzyła. Następnie, poprosił pozostałych Bogów i Boginie o pomoc. Tym sposobem pojawiły się różne rasy ludzkie, które z biegiem czasu zaczęły się ze sobą mieszać, tworząc coraz to nowsze.

-rozbudowana historia rasy, z uwzględnieniem nawiązań do Annunaki oraz Sumerów:

Cytat :
Tak było w przypadku Annunaki zamieszkujących przez wiele setek lat rodzimą planetę Movax. Niestety, Wielka Wojna, w której użyto nie tylko magii, ale również broni niemal całkowicie zniszczyła gwiazdę. Niedobitki, którym udało się uciec z umierającej planety przenieśli się na różne inne i odległe planety. Jedną z nich była Ziemia, na której zbudowali nowy dom i dali początek takim cywilizacjom jak słynni Sumerowie, będący zagadką, aż po dzisiejszy dzień. A przynajmniej częściowo.
Annunaki, zaczęli mieszać się z ludźmi pochodzących z Ziemi, gdyż byli zafascynowani odmiennością kulturową tego odłamu ich rasy. I tutaj, również dzięki nim na świecie pojawiły się te wszystkie starożytne cywilizacje m.in w Egipicie, Grecji, Rzymie, czy Ameryce. Przekazywana przez nich wiedza była wykorzystywana na różne sposoby: powstały komputery różniczkowe, budowano ogromne budowle np. piramidy w Gizie, nauczono się tworzenia kanałów irygacyjnych, czyli wszystko to, co było niezbędne do życia.
Kłopotliwe jednak było dla Annunaki to, że na Ziemi nie było magii, a każdy jej przejaw zaczął być z czasem uważany za chorobę lub plugastwo, skażenie od którego lepiej trzymać się z daleka.

-pojawiły się szczepy ras ludzi, wraz z krótkim ich opisem:

-Ludzie z gwiazd
-Ludzie z gór
-Ludzie, którzy ujarzmili naturę
-Ludzie, którzy ujarzmili stal i ogień
-Ludzie pustyni
-Ludzie, których słucha woda
-Ludzie, którzy nie boją się latać
-Ludzie lodu
-Ci, których pochłonęła Korozja

-ciekawostki zmieniono na bardziej dostosowane pod aktualny opis oraz sytuację historyczną:

Cytat :
W zależności, z jakiej planety pochodzą ludzie, taką posiadają historię stworzenia. Dlatego istnieje ich, aż tak wiele i są zróżnicowane, jednak prawie wszystkie zawierają ten sam motyw- stworzenie człowieka z gliny na podobieństwo Boga.

Ludzie to najliczniejsza rasa we wszechświecie. Nie sposób zliczyć ile odmian tejże istnieje w całym kosmosie. Niemniej, z opowieści niektórych Bogów czy Bogiń, tudzież Boskich Opiekunów wynika, że są do siebie bardzo zbliżone. Różnią się przede wszystkim niektórymi cechami fizycznymi, jak kolor skóry, oczu czy włosów, wzrostem, czy budową ciała - nadal jednak to odmiana rasy ludzkiej.

Na forum pojawił się skrócony opis rasy, zaś rozszerzony na Crystalpedii.
#38PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyPią Sie 25, 2023 3:13 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#36 Ogłoszenie


Witajcie!

Drobna informacja: forum, powoli przechodzi niewielką renowację:

- powracamy do digitalowych grafik - te zostały stworzone przez generator AI,
- na forum pojawią się tak zwane działy otwarte. Ma to ułatwić Graczom prowadzenie rozgrywek. Nie trzeba będzie czekać, aż wybrana lokacja zostanie zwolniona,
- nadal trwają prace nad poprawieniem rasy elfów. Zostały do opisania elfie klany oraz dopracowanie elfickich ras. Podobny, drobny rework czeka inne rasy, których opisy nie są do końca zgodne z nowymi elementami w lore.


Na razie to tyle!

Pozdrawiam serdecznie, Bajarz! Very Happy
#39PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyNie Wrz 03, 2023 11:21 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#37 Ogłoszenie


Witajcie!

Jak zapewne zauważyliście, na forum zaczynają znikać pojedyncze tematy, a zostają tylko posty z opisami danego miejsca, czy starymi rozgrywkami.

Ma to związek z uporządkowaniem forum zgodnie z panującymi trendami na forum - otwartymi działami. W związku z tym, następuje kilka zmian w regulaminie forum:

§9. Na forum istnieją działy otwarte w fabule. Są to miejsca, w którym Gracze sami zakładają temat i prowadzą rozgrywkę. Dzięki temu, nie trzeba będzie czekać na zwolnienie danego tematu. Opis miejsca lub najważniejszych jego punktów znajduje się w specjalnie przyklejonym poście. Gracze, chcący założyć dom postaci muszą zgłosić się do Administracji w wiadomości prywatnej.


Moc traci natomiast:

Cytat :
§9.1 Wątki oraz posty mogą zostać przeniesione lub usunięte, jeśli nie będą pasowały do działu, jeśli Gracze chcą założyć nowy temat muszą poprosić Administrację o założenie takowego, nie dotyczy to jednak "meblowania" miejsca zamieszkania, obrazki jednak w celu utrzymania spójności forum muszą być w wersji fotograficznej. Ma to zabezpieczyć łamanie prawa autorskiego. Zdjęcia na darmowej licencji można znaleźć na unshplas, pixabay, czy pexel.

Zaś podpunkt:

Cytat :
§10. Regulamin forum może w każdej chwili ulec zmianie, a taka informacja pojawi się w odpowiednim do tego dziale.


Nadal, trwają prace nad poprawieniem opisu ras, a także nad nowymi rozdziałami książek w realiach Crystala na Wattpad! Zapraszam do czytania!
#40PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyWto Kwi 02, 2024 12:52 am


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#38 Ogłoszenie


Witajcie!

Istotną kwestią, którą chciałam poruszyć jest zmiana nazwy forum z Crystal Empire na Kroniki Larnwick. Zmiana ta ma zakończyć pewien stary etap związany z życiem forum. Zmiany są potrzebne, aby iść do przodu. Pewne rzeczy należy zostawić za sobą, aby móc ruszyć dalej. Fabuła forum nadal utrzymywana jest w tym samym, autorskim świecie, jednak ograniczona będzie do życia miasta oraz jego okolic.

Z czasem, gdy zostaną ogarnięte inne kraje będzie można brać udział w fabularnych podróżach.

Powoli, na forum większość działów zamieniła się na tak zwane otwarte. Zostało mi jeszcze kilka tematów do przerobienia.

Od dzisiaj obowiązuje nowy wzór Karty Postaci.

Stare wzory zostaną podmienione przez Administrację. Nie będzie już wymogu wpisywania w KP wyglądu oraz opisywania charakteru postaci. Od teraz zostało to zamienione na grafikę, natomiast osobowość postaci będzie określana z użyciem jednego lub dwóch typów osobowości. Te dwie rzeczy, po przemyśleniu sprawy zdawały się być zbędne, gdyż niektóre cechy wyglądu jak i charakteru mogą ulec zmianie w trakcie rozgrywki.

Dodatkowo dochodzą ciekawostki, stąd uprasza się Graczy mających zaakceptowane Karty Postaci o podesłanie ich do Administracji w wiadomości prywatnej w celu dopisania ich.

Dopasowywanie opisów ras pod nowe realia nadal trwa. Nie jest to jednak łatwy proces. Nie będę jednak podawać określonego terminu, kiedy to nastąpi, aby nie wprowadzać Was w błąd.

Kwestia fabuły głównej natomiast na ten moment prezentuje się tak, iż po prowadzeniu porządków na forum zostanie prowadzony czasowy, jeszcze do ustalenia przeskok. Pojawi się również stosowna wieść związana z tym, co działo się przez ten czas.

Następnie zostanie prowadzona nowa linia fabularna - będą pojawiać się nowe eventy, zabawy dla Graczy, a i wątki z nimi związane będą mogły być prowadzone w rozgrywkach prywatnych.

Nowych Graczy zapraszam do rejestracji na forum!

Na ten moment to wszystko.

Słyszymy się niebawem.
#41PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyNie Kwi 21, 2024 4:30 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#39 Ogłoszenie


Witajcie!

Oficjalnie, rasa wilkołaków otrzymała reworka dostosowanego do nowych realiów.

Historia wilczych została całkowicie zmieniona i napisana od nowa, dotyczy to również przeszłości ich ojca - Zewa - ten nie jest już kuzynem Kaina, a jego bratem - Ablem wskrzeszonym przez Aresa. Dzięki temu pojawił się dużo ciekawszy motyw nienawiści między wampirami, a wilkołakami:

Cytat :
Niekiedy jednak, Ares baczył również na sprawiedliwość. Jako wojownik, kierował się od zawsze uczciwością na polu walki, mimo swojej nikczemnej natury swój honor wojownika posiadał. Nic zatem dziwnego, że kiedy dostrzegał niesprawiedliwość, kogoś kto wbija przysłowiowy nóż w plecy zwracał w tamtą stronę oczy. Nie oznaczało to jednak, że nie wykorzystywał okazji do wywoływania konfliktów, a nawet wojen. Nie tylko między władcami, ale również bliskimi. Żywnie zainteresował się zazdrością, jaka zaczęła emanować w sercu Kaina względem młodszego brata Abla. Siedział, dość często w swojej komnacie obserwując poczynania rodzeństwa. Był tak zafascynowany narastającą nienawiścią Kaina do Abla, że pozwolił sobie nieco namieszać w tym wszystkim. Nie spodziewał się jednak, że jego interwencja doprowadzi do zdrady ze strony starszego z braci. Dusza, wraz z Iskrą Duszy, wręcz krzyczały do Aresa, kiedy niewinna krew rozlewała się po wyschniętej ziemi. Bóg Wojny, mimo swojej okrutnej, wręcz niekiedy sadystycznej natury nie mógł zdzierżyć zdrady jakiej dokonał Kain.

Ares, dzień po pogrzebie Abla udał się na Ziemię z jego Iskrą Duszy. Zniszczył pokrywę zakrywającą ciało młodziana, tylko po to, aby z pomocą swojej mocy przywrócić je do dawnej świetności. Następnie włożył Iskrę Duszy Abla, tym samym przywracając go do życia. Zdezorientowany Abel nie wiedział, co się właśnie stało. Był pewien, że stał się ofiarą napaści ze strony swojego brata, a tu oddycha i jest w pełni sił. Ares, dał chwilę młodzianowi, a następnie wyjaśnił mu, co się właśnie stało. Opowiedział mu o otrzymanej przez Boga mocy - zyskał możliwość przemiany w wilka, ale również krwiożerczą bestię.

Cytat :
Abel, nim powrócił na Ziemię, dowiedział się od Aresa, że Kain nadal żyje. Otrzymał moce od Charona, dzięki którym stał się długowieczny, podobnie jak on. Mężczyzna był tak wściekły, że poprzysiągł zemstę na bracie. Zanim opuścił krainę, będącą pod opieką Aresa oświadczył, że od dzisiaj będzie się zwał Zew od zewu natury jaki zesłał mu w prezencie Bóg Wojny. Po przybyciu na Ziemię, Abel już pod imieniem Zew zaczął poszukiwania brata. Nie trudno było go odnaleźć. Ares zadbał o to, aby ten nie miał z tym najmniejszych problemów. Tym sposobem, rozpoczęła się wieloletnia walka między wilkołakami a wampirami, która trwała, aż do czasu Apokalipsy.

Pojawiła się również historia narodzin innych wilkołaków oraz pierwszych dwóch klanów między, którymi nastąpiła bratobójcza wojna nazywana Czasem Krwawych Łowów:

Cytat :
Rozgorzała wielka bitwa, która trwała do czasu, aż wilkołaki nie zdziesiątkowały się wzajemnie. Doprowadziło to rasę na skraj wymarcia. Na całe szczęście, Zew i Tiberius, stanęli do walki w dwóch przeciwko Lycaonowi. Udało im się pokonać przeciwnika, kończąc jego żywot, jednak była to wysoka cena. Zew otrzymał blizny, które nigdy się nie zagoiły, a Tiberius stracił życie. Abel, postanowił, że jego ofiara nie pójdzie na marne. Zrozumiał też, że czas zebrać wszystkie wilkołaki i ustalić jakieś prawo oraz hierarchię, aby nigdy więcej nie doszło do bratobójczej wojny między nimi. Tak, powstało Wilcze Prawo, zwane niekiedy Kodeksem. Stanowiło ono jasno, że nigdy, żaden wilk nie ma prawa podnieść na siebie ręki. Chyba, że ten dopuści się haniebnego czynu, łamiąc Kodeks lub zostanie spaczony Pierwiastkiem Ciszy. Ustanowiono również, że każdy wilkołak, nim przekaże swój dar musi przedstawić kandydata lub kandydatkę przed oblicze swojego alfy lub samego Ojca Wilkołaków, czyli Zewa. Powołano Wilczą Radę, w której w skład wszedł Zew, jako Pierwszy, samce i samice alfa z nowo powstałych watach oraz Wilczego Szamana. Mieli oni stanowić główne prawo, do którego zastosowały się wszystkie pozostał wilkołaki.

Skutkiem tego, było powołanie nowych, wilczych watah, którym podlegają te pomniejsze. Główne wilcze stada/watahy dzielimy na:

Wataha Srebrnego Księżyca
Wataha Spaczonego Księżyca
Wataha Złotego Słońca
Wataha Pradawnej Gwiazdy
Wataha Śpiewającej Trawy
Wataha Szepczącej Fali
Wataha Iskrzącego Kamienia
Wataha Mroźnego Oddechu


Oznacza to, że każda z wymienionych watah ma swoje określone zadania, ale także są powiązane z terenami jakie zamieszkują.

Nie zabrakło także miejsca dla wilczych samotników.

Dodano nowe ciekawostki, cechy rasowe pozostają bez zmian.

Mam nadzieję, że dzięki zróżnicowaniu wilkołaczej rasy, każdy znajdzie coś dla siebie.

Pełen opis wilkołaków znajdziecie na Crystalpedii:

Wilkołaki Opis Rozszerzony


Przypominam również, że forum jest otwarte dla nowych Graczy. Możecie się śmiało rejestrować, jednak pamiętajcie, że póki nie skończę dostosowywać opisów ras do nowych realiów fabuła główna jest wstrzymana.

Pozdrawiam cieplutko, Bajarz!
#42PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptyPią Maj 10, 2024 2:02 am


Crystal Empire
Crystal Empire
Administracja
Head admin
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 540

#40 Ogłoszenie


Dzisiaj krótko!

Na forum, w końcu wleciały nowe bannery!

Oto kilka z nich:

Uroczy borsuk



Magiczny królik



Tajemnicza latarnia morska



Wiosenna pannna

#43PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptySro Cze 12, 2024 12:48 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#41 Ogłoszenie


Jak zauważyliście, chwilowo byłam nieobecna na forum - przeprowadzka była tego powodem. Niemniej już jestem, komputer znowu śmiga, więc wracam do pracy nad opisami.

Kolejnym opisem rasy, który idzie do poprawki to wampiry. Jeśli zerknęliście w opis wilkołaków, to już wiecie, że Dzieci Nocy będą miały powiązania z Charonem - greckim Bogiem umierających oraz konających, a także przewoźnikiem przez rzekę Styx.

Kolejnymi w kolejce rasami do poprawy na zgodność z aktualnymi realiami to:
niebianie, piekielnicy oraz naggarczycy, a także krasnoludy - kolejność jak zwykle wyjdzie sama w praniu.


Na forum pojawią się również dwie nowe rasy: humanoidalne koty (nie mają jeszcze nazwy) oraz  Eykidiane półbestie - czyli ludzie z przymiotami zwierząt np. uszy, oczy, ogony itd. Ma to być kolejne urozmaicenie świata, a także ukłon w stronę tych, którzy szukają swojego miejsca do gry postaciami podobnymi do np. Arhi z League of Legends, czy Squirrel Girl z Marvela, a nawet Miqo'te z Final Fantasy.

Rozważam również powrót do starego zamysłu rasy Phirpardydów, której opis mam gotowy. To rasa humanoidalnych ptaków inspirowana m.in Legend of Zelda Breath of the Wild.

Zastanawiam się również nad wprowadzeniem ras takich jak orkowie, czy niziołki, które z moich obserwacji uchodzą za popularne pośród Graczy fantasy.

Muszę to jednak dobrze przemyśleć, gdyż jak to powiadają, co za dużo to nie zdrowo. Jednak chciałabym, aby na forum znalazło się miejsce dla wielu fanów różnych ras.

Tyle na dzisiaj.

Do następnego! Plum!
#44PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptySob Cze 22, 2024 5:58 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#42 Ogłoszenie


Przemyślałam sprawę i postanowiłam uruchomić Fabułę Główną wcześniej niż planowałam. Zmiany w opisach ras, które muszę wprowadzić nie utrudnią Graczom gry tak bardzo jak myślałam. Zawsze też, w razie pytań chętnie odpowiem na nurtujące niejasności, czy pomogę ze stworzeniem Karty Postaci.


Wątki Fabuły Głównej są wątkami, do których należy się odnosić w swoich rozgrywkach.

Każda decyzja podjęta przez Graczy podczas rozgrywek będzie miała wpływ na ich postrzeganie zarówno w mieście jak i poza jego granicami.

Otrzymane podczas udziału w rozgrywkach reputacje czy skutki działań należy bezwzględnie odgrywać.

Więcej o Fabule Głównej znajdziecie w tym temacie.

Muszę jeszcze dopracować sprawę reputacji postaci - może zrobię to w podobny sposób, jak widziałam na innym forum. Tylko kwestia podpytania Administracji o możliwość użyczenia pomysłu.

Pojawił się również nowy podział w dziale Biblioteka. Od teraz będzie tam następujący podział:

-Podręcznik Gracza, który zawiera zarówno fabularne jak i mechaniczne informacje niezbędne do gry

-Fabuła Główna, który zawierać będzie informacje związane z Głównymi Wątkami Fabularnymi oraz Wątkami Pobocznymi.


To tyle na dzisiaj!
#45PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 EmptySro Lip 31, 2024 4:25 pm


Bajarz
Bajarz
Administracja
Administrator
Join date : 24/04/2017
Liczba postów : 237

#43 Ogłoszenie


Witajcie!

Dzisiaj troszkę więcej info niż zazwyczaj!

Przede wszystkim, dałam się przekonać do pomocy ChatGPT — bardzo przydatne narzędzie do korekty i spójności tekstów.

W związku z tym szybciej udało mi się dopracować rasę wilkołaków. Rasa ta dostała kosmetyczne, poprawki, które wprowadzają logiczną spójność oraz dodają głębi postaci pojawiających się w historii. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z opisem rasy znajdującym się na Wikipedii.

Zmiany dotyczyły:

-Dopracowanie powodu, dla którego Ares zamienił Abla (Zewa) w wilkołaka,
-Abel  trafił pod opiekę Heraklesa, nie jak było wcześniej synów Aresa,
-Wyjaśniono, dlaczego Abel musiał nauczyć się kontrolować swoją bestię i skąd wzięła się bliskość z naturą,
-Rozwinięto wątek relacji między Zewem a jego żoną Aeress. Nadało to głębi ich relacji, a wilczy samotnicy otrzymali mentora pod postacią matki wilkołaków,
-Rozwinięto wątek wojny między wilkołakami, lepiej wyjaśniono Noc Krwawych Łowów,
-Rozwinięto wątek wojny między wilkołakami a wampirami, aby był bardziej logiczny od strony fabularnej — Zew szukał zemsty na tym, który odebrał mu życie, a który zyskał dar, moc od innego Bóstwa. Co według Zewa było niesprawiedliwe

Na forum, pojawiła się również magia runiczna!

Dzięki temu będą fabularne podstawy do tworzenia tak przez wszystkich lubianych artefaktów. Oznacza to, że Gracze będą mieli możliwość wcielenia się w maga runicznego, który swoimi zdolnościami będzie mógł tworzyć coraz to znamienitsze artefakty.

Opis run został ściśle powiązany ze znanymi nam runami, ich historią dopasowaną do realiów świata przedstawionego.

W historii opisano m.in.:

- powstanie pierwszych 18 run i kolejnych,
- podzielono runy na te pozytywne oraz negatywne,
- dodano nowy wątek fabularny ściśle powiązany z runami, który może być wykorzystywany na fabule przez Graczy,
- opis daje możliwość odkrywania nowych run, co pozwoli Graczom na tworzenie własnych, unikalnych magicznych symboli,
- magowie runiczni również posiadają negatywne skutki swojej profesji — po dostosowaniu swojej energii do run, nie mogą parać się żadną inną magią.

Skrócony opis jest już na forum, natomiast rozszerzony widnieje na Wikipedii:

Magia Runiczna

Nadal pracuję nad dopracowaniem reszty ras, ale to zajmuje dłuższą chwilę, gdyż pewne konspekty, często ulegają zmianom w trakcie prac.
#46PisanieRe: Zmiany na forum   Zmiany na forum - Page 2 Empty



Sponsored content
Powrót do góry Go down
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 2 z 2Idź do strony : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Kalendarzowe Zmiany
» Ekipa Forum
» Co zrobić gdy nie ma Head'a na forum.

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Kroniki Larnwick :: 

Administracja

najważniejsze informacje

 :: Sprawy Techniczne
-
Współpraca
Opisy przedstawiające uniwersum świata zostały stworzone przez Administrację Crystal Empire oraz Użytkowników pomagających przy tworzeniu forum, na podstawie pomysłów własnych oraz inspiracji różnymi źródłami, zabrania się ich kopiowania. Stronę graficznąwykonała Przyczajona Grafika z grupy Monochrome Layouts z pomocą kodów własnych lub w inspiracji kodami znalezionych w różnych miejscach. Za pomoc dziękujemy Moe - Yuriee. Większość obrazów pojawiających się na forum powstało kreatora grafiki AI Tubo, natomiast pozostałe należa do ich Twórców.
Granica PBF